2020 Jaaroverzicht: Meest populaire posts

met Geen reacties

Om de dialoog op gang te houden tijdens de lockdowns heb ik dit jaar vaker online gepost. Veel mensen die ik spreek zeggen dat ze mijn content hebben gezien en waarderen. Dat is altijd goed om te horen!

Foto van Mona Eendra op Unsplash

Hier is een terugblik op wat ik in 2020 heb gepost. Als je ze de eerste keer gemist hebt, is dit je kans om te lezen wat de meeste mensen interessant vonden dit jaar.


Meest populair op LinkedIn

Ik heb dit jaar 45 posts op LinkedIn geschreven die gezamenlijk meer dan 52.000 keer zijn bekeken. De posts gingen over strategie, digitale transformatie, operationele verbetering en data science. Dit zijn de meest gelezen posts.

#5 – Hoe geld te verdienen bij een digitale transformatie

Onderdeel van mijn serie over succesvol digitaal transformeren:

“Providing a cloud-enabled service has ongoing costs for software development, maintenance, servers and so on. If you don’t have the revenues to cover these, you’ll be running at a loss. And that usually spells the end of your digital product.”

Link naar de post op LinkedIn en op deze website.

#4 – Waarom je de pindakaasstrategie beter kunt vermijden

Wat bedrijven het allermoeilijkst vinden:

“Have you heard of the peanut butter strategy? That’s the one where a company spreads its resources thinly across lots of initiatives, so none of them have enough critical mass to make real progress. I’m not a fan.”

Link naar de post op LinkedIn en op deze website.

#3 – Weten welke digitale transformatie je wilt uitvoeren

De eerste in mijn serie over succesvol digitaal transformeren:

“Step #1 for digital transformation success is knowing what you want to be. I mentioned this a few weeks ago, and now on marketoonist: digital transformations fail without clarity.”

Link naar de post op LinkedIn en op deze website.

#2 – In twee talen met mensen communiceren

Als je zoveel mogelijk mensen wilt bereiken:

“Wat doe je als je met mensen wilt communiceren in twee verschillende talen? Zodra je een taal kiest, raak je de helft van je publiek kwijt. Ga je dan alles twee keer zeggen? ­čĄö”

Link naar de Nederlandse post en de Engelse post op LinkedIn.

#1 – Consistente snelheidslimieten – en verwachtingen

Een onverwachte winnaar die herkenbaar was voor velen:

“As I was driving my car last week, I noticed that driving was less stressful than it used to be. There were no traffic jams, but that wasn’t the reason. It was because the speed limit was changed.”

Link naar de post op LinkedIn en op deze website.


Meest populair op de website

Ik heb 10 nieuwe artikelen geschreven voor de website, die dit jaar meer dan 1200 paginabezoeken had. Sommige van de meest populaire artikelen waren in voorgaande jaren geschreven. Dit zijn de meest gelezen artikelen.

#5 – Hebben Daimler en BMW dezelfde strategie?

Een luchtig artikel dat ik een paar jaar geleden schreef toen het me opviel hoeveel bedrijven nagenoeg identieke strategie├źn hadden. Hier vergelijk ik twee bedrijven die wel erg op elkaar lijken:

“Als alle strategi├źn hetzelfde klinken, zijn ze ook daadwerkelijk hetzelfde? We leggen BMW en Daimler langs de meetlat.”

Link naar het artikel

#4 – Hoe je resultaten kunt behalen met data science

Data science toegankelijker maken voor managers en bedrijfsleiders:

“Bedrijfsleiders moeten zich (iets) in het onderwerp verdiepen in plaats van het op afstand te houden. Daarmee kunnen ze betere resultaten behalen.”

Link naar het artikel

#3 – Mijn track record van vijftien jaar resultaten leveren

My expertisegebieden delen en laten zien wat ik voor mijn klanten heb opgelevered:

“In de afgelopen 15 jaar heb ik met bedrijven gewerkt om nieuwe strategie├źn te maken, operationele uitvoering te verbeteren en organisaties te transformeren. Mijn cli├źnten zijn ambitieus en op zoek naar groei en verandering. Ze willen een nieuwe richting bepalen en in beweging komen. Zijn we hierin succesvol geweest?”

Link naar het artikel

#2 – Zwakke signalen die voorspellen wat mensen zullen doen

Iets dat me is opgevallen over hoe mensen zich gedragen:

“Ik noem dit fenomeen ÔÇťzwakke signalenÔÇŁ. De signalen zijn de dingen die mensen zeggen of doen die klein en onbeduidend lijken de eerste keer dat je ze meemaakt. Maar ze zijn niet onbeduidend.”

Link naar het artikel

#1 – Hebben grote bedrijven dezelfde strategie?

Een luchtig artikel dat ik een paar jaar geleden schreef toen het me opviel hoeveel bedrijven nagenoeg identieke strategie├źn hadden. Dit was het meest gelezen artikel dit jaar:

“Ondanks alle tijd die besteed wordt aan strategische planning, blijken de strategi├źn van grote bedrijven verdacht veel op elkaar te lijken. Dezelfde frases herhalen zich, en de strategi├źn zouden zomaar op een ander bedrijf van toepassing kunnen zijn. Waarom is dat?”

Link naar het artikel


Wat zijn jouw favorieten? Welke onderwerpen zou je volgend jaar willen zien? Laat het me weten via nora@veridia.nl.

┬ę 2020 Veridia Consulting

Recente posts