Maak je klanten blij

met Geen reacties

Stap #3 in een successvolle digitale transformatie is je klanten blij maken. Zij hebben zoveel keuze, maak het makkelijk voor ze om jouw bedrijf te kiezen!

De eerste manier om klanten blij te maken is om ze van informatie te voorzien. Laat ze weten wat je product is, hoe het hen helpt, en hoe zij het kunnen krijgen. Laat ze al voordat ze bestellen weten wat op vooraad ligt en wat de verwachte levertijd zal zijn.

Nadat de bestelling is geplaatst, laat ze weten wat de status van het order is. Dit klinkt erg voor de hand liggend, maar betekent wel dat de processen aan de achterkant ingeregeld moeten zijn om deze informatie snel en nauwkeurig te geven.

De tweede manier om klanten blij te maken is om ze opties te geven. Zoals niet iedereen hetzelfde product wil, wil niet iedereen hetzelfde communicatiekanaal gebruiken.

Als je klanten je kunnen bereiken via telefoon, email, chat, of de website, zorg dan dat alle kanalen over dezelfde informatie beschikken. Dit betekent dat er één bron moet zijn voor alle klant- en productdata.

Wat je klanten van het bedrijf zien hangt af van zowel de communicatie aan de voorkant als de dienstverlening aan de achterkant. Het is essentieel om deze synchroon te laten lopen om een successvolle digitale dienstverlening te kunnen bieden die klanten blij maakt.

© 2020 Veridia Consulting