De verbetering die sowieso zin heeft

met Geen reacties

Weet je welke verbetering in jouw organisatie sowieso zin heeft in deze turbulente tijd?

CEO’s vertellen mij dat zij bezig zijn met het verhogen van efficiëntie en het verlagen van operationele kosten.

Er zijn veel sectoren waar de vraag blijft groeien, daar zijn bedrijven niet zozeer bezig met kosten snijden om te overleven, maar met het vergroten van hun capaciteit zodat zij op een kosteneffectieve manier meer klanten kunnen bedienen.

Hoe kun je hiermee beginnen? Kijk goed naar de acht verspillingen van Lean (DOWNTIME). Hoe kun je deze uit de huidige processen halen door activiteiten te stoppen, versimpelen of digitaliseren? Zijn er plekken waar het mogelijk is om niet meer te wachten op input, informatie te kopiëren of data opnieuw te checken?

Hier zijn enkele voorbeelden:

  • een online configurator bij de bestelling maken,
  • de werkprocessen in een CRM aanpassen om handmatige checks eruit te halen zodat meer orders kunnen worden verwerkt,
  • meer en betere informatie op de website geven zodat klanten minder vaak de klantenservice moeten bellen.

Houd je positionering en klantervaring in de gaten terwijl je de processen stroomlijnt. Sta je bekend om eenvoud, houd het simpel. Sta je bekend om kwaliteit, zorg dat het goed blijft.

© 2020 Veridia Consulting