
mijn diensten
Expertise in het maken en uitvoeren van strategie
Klaar om uw bedrijfsstrategie naar een hoger niveau te tillen?
Laten we samenwerken om buitengewone resultaten te behalen.
Ruime ervaring en echte resultaten
Waarom voor mij kiezen
Mijn waardepropositie
Mijn aANBEVELINGEN
Wat mijn klanten over mij zeggen
Mijn Gedachten
Mijn nieuwste blogposts
Kosten snijden is geen groeistrategie (met lessen van Kraft Heinz)
Vorige week las ik een verbijsterend misverstand op de voorpagina van de Financial Times. De fusie tussen Kraft Heinz, die nu weer wordt teruggedraaid, “was een gok dat het agressieve kostenbeheer van…
Pak deze planningsfouten aan
Je kent misschien deze beroemde uitspraak over projectmanagement: “Niet plannen is plannen om te falen.” Maar dat is maar één manier waarop een project kan mislukken. Twee andere planningsfouten zijn over-plannen en…
Vragen stellen in plaats van antwoorden geven
Ik begon mijn carrière in R&D, en ik was er niet goed in. Ik kan niets uitvinden. Waar ik wel goed in ben? Complexe problemen van klanten ontrafelen en de oplossingen realiseren….
Transformatie mislukt zonder motivatie
Een van mijn klanten vroeg me laatst: “Wat is de belangrijkste succesfactor in een transformatie?” Mijn antwoord: motivatie. Motivatie is zó belangrijk dat ik het gebruik als criterium om te beslissen of…
Kan AI nu een strategie schrijven?
Vijf jaar geleden vroeg ik: “Kan AI een strategie schrijven?”. De AI in kwestie was GPT-3, die een strategiedocument had geschreven voor een scale-up in de gezondheidszorg genaamd Sword Health. Grote taalmodellen…
Wie betrek je bij de strategie?
Een paar jaar geleden werkte ik met een bedrijf aan de uitvoering van hun strategie. De strategische pijlers waren breed geformuleerd, met thema’s als prijsoptimalisatie en een nieuw technologieplatform. De teams die…
Laatste ontwikkelingen op Data Expo 2024
Gisteren ging ik naar de Data Expo in Utrecht. Het is een jaarlijkse vakbeurs voor bedrijven die digitale en data-gerelateerde diensten leveren in Nederland. Ik ging erheen de laatste ontwikkelingen in de…
De kracht van de SWOT-analyse (en waarom die vaak verkeerd begrepen wordt)
Er zijn maar weinig strategietools die zoveel kritiek hebben gekregen als de SWOT-analyse. Ze is bestempeld als ouderwets, simplistisch en zelfs ‘stom’. En toch blijft het een van de meest gebruikte hulpmiddelen…
Een strategie sexy maken
Gisteren hoorde ik een nieuw idee van Alex M H Smith tijdens de “Strategy Mavericks” sessie georganiseerd door Lisa Carlin: strategie moet sexier zijn. Er wordt veel moeite gestoken in het correct…