Laat je bedrijf groeien met een UITVOERBARE GROEISTRATEGIE
Stop met investeren in geen groei
Komt je groeistrategie niet van de grond?
Zijn je mensen niet in staat om de strategie waar te maken?
Blijven je omzet en winst achter op je doelstelling?
Zijn je investeerders niet overtuigd van je groeiplannen?
Dan is het tijd om op een andere manier je strategie te maken.
Maak een betere groeistrategie
Maak een groeistrategie die gericht is op de juiste acties – de acties die resultaat opleveren.
Maak de juiste strategische keuzes om succesvol te zijn in de markt. Om dat te doen moet je de klantbehoeften en marktdynamiek goed begrijpen.
Ja, keuzes zijn moeilijk, en niemand houdt ervan om opties af te sluiten die omzet zouden kunnen genereren. Maar ik heb slecht nieuws voor je… geen keuzes maken is een gegarandeerde manier om geen groei te krijgen.
Het is dus aan jou: geen keuzes voor geen groei, of keuzes maken om te groeien.
Wat is een goede strategie?
Een goede strategie heeft vier facetten: de uitdaging, de oplossing, de uitvoering en de winstgevendheid. Mijn actiegerichte gids zal je helpen om te bepalen of je strategie goed is of niet.
Als je na het lezen van de gids vindt dat je een betere strategie nodig hebt, laten we dan overgaan tot…
Hoe ik je kan helpen je strategie te maken
Ik heb vaak gezien hoe vage, generieke strategieën geen groei opleveren:
- Mensen zijn het niet eens over wat hun strategische ambitie is, of
- Ze willen geen strategische keuzes maken die de status quo veranderen, of
- Ze geloven niet dat de strategie enige waarde heeft.
Wij kunnen samenwerken in een collaboratief proces om:
- Betere strategische keuzes te maken
- Een overtuigend strategisch verhaal te schrijven
- Een solide business case te bouwen
- Jouw investeerders te overtuigen om jou te steunen
- Een tastbare implementatieplan te maken
- Teamleden te inspireren om tot actie over te gaan
Een strategie werkt alleen als je het ook daadwerkelijk doet.
De belangrijkste uitkomst is dat mensen in de organisatie weten waar het naartoe gaat en hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen.
Hier is een voorbeeld
Ik werd gevraagd om een keramiekfabriek te helpen bij het maken van een nieuwe groeistrategie omdat hun belangrijkste markt aan het krimpen was. Zonder een nieuwe markt zou de fabriek moeten sluiten.
Het team had veel creatieve ideeën voor potentiële nieuwe markten en had contact opgenomen met klanten, prototypes gemaakt en partners gezocht. Maar ze misten een coherente aanpak om een nieuwe markt te vinden.
Ik heb het team geholpen om hun strategie te maken door hen een structuur te geven waarin ze hun ideeën konden verzamelen en prioriteren. We hebben ze gerangschikt op basis van criteria zoals marktomvang, aansluiting bij hun unieke capaciteiten en doorlooptijd om omzet te genereren. Hierdoor konden we de meest veelbelovende markten identificeren.
Met deze strategie concentreerden ze zich op minder potentiële markten en slaagden ze erin een nieuwe klantenpijplijn te creëren. De fabriek werd verkocht aan een nieuwe eigenaar en draait nog steeds.
Als je meer van mijn trackrecord wilt zien, kijk dan hier.
Dit zeggen mijn klanten
Als je meer aanbevelingen wilt lezen, kijk dan hier.
Jouw beurt om actie te nemen
Deze situatie zal niet vanzelf verbeteren. Mensen zullen blijven doen wat ze doen totdat jij het verandert.
Blijf je dus investeren in geen groei, of onderneem je actie om je groei te stimuleren?
Mijn suggestie: Neem contact met mij op om te bespreken hoe we samen een betere groeistrategie kunnen creëren.
© Veridia Consulting, 2023