Seminar ‘Een datastrategie voor de toekomst’

met Geen reacties

Vorige week mocht ik een seminar geven over datastrategie voor een team die bezig is om de toekomstige rol van data in hun organisatie vorm te geven.

datastrategie Veridia Consulting
Een datastrategie voor de toekomst – Veridia Consulting

We hebben gesproken over de verschillende manieren waarop data kan worden ingezet om waarde te creëren, hoe de organisatie op een data-gedreven manier kan werken, en wat de stappen zijn om een datastrategie te maken.

Het begint met weten wat je met de data wilt bereiken, want er zijn zoveel mogelijkheden om klanten beter te bedienen, meer diensten aan te bieden, processen efficiënter te laten lopen, enzovoorts.

Als je weet wat je met data wilt doen, dan kun je de infrastructuur, werkwijze en governance regelen die dat ondersteunen. Dat zijn de middelen om in beweging te komen.

Het lijkt een beetje op een auto. Waar wil je naartoe? Ga je een dagje uit met de kinderen, in je eentje naar kantoor, of moet je een hoop spullen vervoeren? Dan wil je een gezinswagen, kleine stadsauto, of bestelbusje hebben.

Zo is het ook met de infrastructuur voor data. Dat is de auto, en door te bepalen waar hij heen moet kunnen rijden bepaal je welk soort auto het moet zijn.

Mocht je er meer over willen weten of deze seminar willen regelen voor jouw eigen organisatie, neem dan contact op.

© 2021 Veridia Consulting