Hebben alle grote bedrijven dezelfde strategie?

Ondanks alle tijd die besteed wordt aan strategische planning, blijken de strategiën van grote bedrijven verdacht veel op elkaar te lijken.  Dezelfde frases herhalen zich, en de strategiën zouden zomaar op een ander bedrijf van toepassing kunnen zijn.  Waarom is dat?  Lees het artikel (in het Engels) hier.

Als alle strategiën hetzelfde klinken, zijn ze ook daadwerkelijk hetzelfde?  We leggen BMW en Daimler langs de meetlat.  Lees het artikel (in het Engels) hier.

 

Welk verdienmodel past bij een smart product met een digitale dienst?

Een "smart" product maken is meer dan alleen een app toevoegen.  Je moet de kosten van de dienst afdekken, anders kun je geld verliezen.  Welk verdienmodel kun je gebruiken?  En waarom zou iemand voor je dienst betalen?

Lees het artikel (in het Engels) hier.

Vijf manieren om je bedrijf digitaal te transformeren

Digitale technologie kan een verandering brengen in de markt waarin je actief bent, de klanten die je bedient, de producten en diensten die je aanbiedt, en de manier waarop je waarde creëert.

De juiste digitale transformatie kiezen is een strategische beslissing.  Welke transformatie is de juiste voor jouw bedrijf?

Lees het artikel (in het Engels) hier.

Interview met consultancy.nl

De website consultancy.nl heeft mij in december 2016 geïnterviewd.  Ze vroegen wat mij drijft om dit werk te doen.  De volledige tekst is hier.

Wanneer ben je het meest in je element/wat vind je het leukste aan je werk?
Ik ben het meest in mijn element als ik in een workshop met collega’s aan het uitwerken ben hoe we een plan gaan realiseren. Op dat moment ga je over van het analyseren, uitdenken, en plannen naar het uitdragen, inbedden en meenemen van de organisatie. Als de mensen in de organisatie de bal eenmaal oppakken dan gaat het echt leven, en dat geeft mij het gevoel dat het werk de moeite waard is.