Je zakelijke uitdaging

Groeien

Je bedrijf heeft de potentie om groter te zijn dan het nu is.  Je hebt onontgonnen markten en onvervulde klantbehoeften.

Je weet niet zeker op welke klanten je je wilt richten, of hoe je ze op een winstgevende manier kunt bedienen.

Je wilt je bedrijf laten groeien en je winst vergroten.

 

 

Transformeren

Je bedrijf zal de wensen van je klanten niet bij kunnen blijven.

Digitale concurrentie is je markt aan het veranderen.  Klanten stellen hogere eisen en vragen om de nieuwste oplossingen.

Je wilt nieuwe capaciteiten ontwikkelen om je concurrenten voor te blijven.

 

Opbouwen

Je hebt een idee voor een nieuw bedrijf, een unieke technologie, of een technische vaardighed.  Misschien heb je er teveel.

Je hebt de technische vaardigheden maar worstelt met hoe je klanten te bereiken en een winnende propositie te maken.

Je wilt van je beste idee een succesvol bedrijf maken.

 

Wat doen wij

Marktanalyse
Krijg een duidelijk beeld van waar je markt, klanten en concurrenten heen gaan. Waar liggen je grootste digitale kansen?
Groeianalyse
Hoe groot kan je bedrijf worden? Hoeveel investering vergt dat? Past het in je portfolio?
Strategische doelstelling
Kies je doel en maak een strategisch plan dat werkt. Hoe wil je digitaal succes behalen?
Digitale transformatie
Evalueer je huidige digitale vaardigheden, en bepaal welke digitale capaciteiten je wilt ontwikkelen. Hoe wil je je bedrijf transformeren?
Strategieuitvoering
Stuur de uitvoering van je strategische plannen aan. Blijf op het juiste pad en bereik je doel.
Salesmanagement
Zet je CRM- en verkoopdata om in zakelijk inzicht. Pas je salesfocus aan om meer deals te sluiten.

Nieuws

Heben alle grote bedrijven dezelfde strategie?

Ondanks alle tijd die besteed wordt aan strategische planning, blijken de strategiën van grote bedrijven verdacht veel op elkaar te lijken.  Dezelfde frases herhalen zich, en de strategiën zouden zomaar op een ander bedrijf van toepassing kunnen zijn.  Waarom is dat?  Lees het artikel (in het Engels) hier.

Als alle strategiën hetzelfde klinken, zijn ze ook daadwerkelijk hetzelfde?  We leggen BMW en Daimler langs de meetlat.  Lees het artikel (in het Engels) hier.

Welk verdienmodel past bij een smart product met een digitale dienst?

Een "smart" product maken is meer dan alleen een app toevoegen.  Je moet de kosten van de dienst afdekken, anders kun je geld verliezen.  Welk verdienmodel kun je gebruiken?  En waarom zou iemand voor je dienst betalen?

Lees het artikel (in het Engels) hier.

Over ons

Nora Ghaoui

Eigenaar, Veridia Consulting
Ik heb twaalf jaar ervaring als management consultant en bedrijfsstrateeg. Ik werk met vele bedrijven van startende venture tot multinational. Mijn ervaring ligt in consumentengoederen, technologie, energie, verlichting, telecom, financiële dienstverlening en NGOs.
Mijn passie is bedrijven helpen om meer succes te behalen. Ik geloof dat er vele kansen zijn voor groei. De sleutels tot success zijn duidelijkheid over je capaciteiten, je doelstelling en hoe je er gaat komen.
Je kunt me bellen op 06-23929009 of emailen op nora@veridia.nl.

Onze partners